ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) Petrovszkyné Dömötör Boglárka (a továbbiakban: Szolgáltató) által a www.anasztazia.hu weboldalon keresztül Magyarország területén nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szabályokat, továbbá e szolgáltatásokat igénybe vevő Vásárlók (a továbbiakban: Vásárló) jogait és kötelezettségeit tartalmazza.

A Szolgáltató adatai:

Cégneve: Petrovszkyné Dömötör Boglárka e.v.

Nyilvántartó szerv, nyilvántartási szám: Nemzeti Adó- és Vámhivatal Pest Megyei Adóigazgatósága, Adóalany –nyilvántartási Osztály 2., 31823104

Adószáma: 66116525-1-33

Székhelye és postai címe: 2083 Solymár, Bocskai u.10.

Ügyfélszolgálat telefonszáma: +36 20 324 5382

Ügyfélszolgálat e-mail címe: info@anasztazia.hu

Ügyfélszolgálat telefonos elérhetősége:

  • Hétfő – Péntek: 09:00 – 15:00

Jelen ÁSZF a következő fejezetekből épül fel: 

  1. Általános tudnivalók
  2. Vásárlás menete a www.anasztazia.hu weboldalon
  3. A termékek ára
  4. Vásárlás, fizetés és szállítás dátuma
  5. Fizetési módok
  6. Megrendelés visszaigazolása
  7. Számlázás
  8. Szállítási feltételek
  9. Elállás joga
  10. Szavatossági és jótállási igények
  11. Panaszkezelés, jogérvényesítési lehetőségek
  12. Szállítási hibák
  13. Adatvédelem

1.     Általános tudnivalók

Jelen ÁSZF hatálya kiterjed valamennyi Magyarország területén kötött olyan jogügyletre, amely a www.anasztazia.hu weboldalon található elektronikus áruházon (a továbbiakban: webáruház) keresztül jön létre a jelen szerződésben meghatározott Szolgáltató és Vásárló (a továbbiakban: Felek) között.

Jelen ÁSZF 2018. május 2. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et, amely módosításokat a weboldalon közzéteszi. A Vásárlók a www.anasztazia.hu weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás érvényes.

A Szolgáltató fenntartja magának a jogot a webáruház, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak meghatározása tekintetében.

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.), az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Elker. tv.), valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet. A vonatkozó jogszabályok rendelkezései a felek külön kikötése nélkül is irányadók.

A webáruházban történő vásárlással a Szolgáltató, mint eladó és a Vásárló, mint vevő között adásvételi szerződés jön létre. A webáruházban történő vásárlás feltétele, hogy a Vásárló magára nézve kötelezően elfogadja a jelen ÁSZF-et, amelyről a megrendelés menete folyamán jognyilatkozatot tesz. A szerződéskötés nyelve a magyar.

A webáruházban a termékek képpel és termékcsoportonként leírással kerülnek bemutatásra, amely megkönnyíti a Vásárló számára a termék kiválasztását. Mindemellett felhívjuk a figyelmét arra, hogy a weboldalon található képek és a tényleges termékek helyenként színárnyalatban enyhén eltérhetnek a képen látottaktól.

A webáruházban történő vásárlással, a termékekkel kapcsolatos kérdései, észrevételei esetén, a „Szolgáltató adatai” között és a 11. fejezetben megjelölt ügyfélszolgálati elérhetőségeken keresztül kaphat további tájékoztatást.

Ahol jelen ÁSZF fogyasztót említ, azon a Ptk. és a hatályos fogyasztóvédelmi jogszabályok szerint meghatározott fogyasztót kell érteni.

2. Vásárlás menete

A webáruházban történő vásárlás esetén a jelen ÁSZF-ben leírtak szerint a megrendeléssel a Vásárló vételi ajánlatot tesz, amelynek visszaigazolásával jön létre az adásvételi szerződés a Szolgáltató és a Vásárló között. A létrejött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, a szerződés az elektronikus úton megtett jognyilatkozattal jön létre. A Szolgáltató a szerződést – annak rendelésszáma szerint – legfeljebb a vásárlás napjától számított 5. év utolsó napjáig tartja nyilván és a Vásárló kérésére azt a nyilvántartási idő alatt utólag hozzáférhetővé teszi a Vásárló által kért formátumban. A nyilvántartási időn belül kezdeményezett jogvita esetén a szerződést a jogvita lezárultáig tartjuk nyilván, akkor is ha az az 5. év utolsó napján túl következik be.

www.anasztazia.hu weboldalon található webáruházban történő vásárlás menete a következő:

1. BEVÁSÁRLÓKOSÁR

Miután kiválasztotta a megfelelő terméket, a „Kosárba teszem” gomb megnyomásával rakhat be terméket a virtuális bevásárlókosárba. Amikor egy terméket berak a kosárba, akkor a weboldal automatikusan és folyamatosan mutatni fogja a fenti menüsorban a kosár tartalmát.

A „Kosár” menüben ellenőrizheti a terméket, annak színét, méretét, mennyiségét és árát (amennyiben a Kosár üres, úgy nem látszik).

KOSÁR TARTALMÁNAK MÓDOSÍTÁSA:

  • Mennyiség megváltoztatása: A kosárban lévő termék mellett talál egy mezőt, amiben az éppen a kosarában lévő darabszám van, ha ezt szeretné módosítani, akkor egyszerűen írja át vagy a fel-le nyilakkal állítsa be a megfelelő számot.
  • Termék eltávolítása: A kosár tartalmát a termék megnevezése alatti „Eltávolítás” gombbal tudja törölni.

Amennyiben nem kíván több terméket vásárolni, a lent látható „Tovább a szállítási címhez” gomb megnyomásával a rendelés következő fázisához jut.

2. SZÁLLÍTÁSI CÍM

A következő lépésben adja meg a szállítási címet, illetve ha ettől eltér, a számlázási címet is.

A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező. A telefonszámnál kötelező a mobilszámot megadni a gyorsabb kommunikáció érdekében.

Az adatok kitöltése után lehetősége van visszatérni a vásárláshoz vagy folytatni a folyamatot a „Tovább a szállítási és a fizetési módhoz” gomb megnyomásával.

3. SZÁLLÍTÁS ÉS FIZETÉS

Kiszállításkor a Magyar Posta MPL csomagküldési szolgáltatásait vesszük igénybe, Ön a terméket a csomag feladását követően legkésőbb a második munkanapon megkapja. A Magyar Posta munkatársai a csomagokat munkaidőben kézbesítik, tehát olyan szállítási címet adjon meg, ahol munkaidőben át tudja venni a csomagot! Amennyiben a Magyar Posta az áru átadását nem tudja teljesíteni, az MPL értesítést hagy az Ön postaládájában, majd a következő munkanapon újra megkísérli a kézbesítést, ha ez sem vezet eredményre, akkor az MPL a címhelyen újból értesítőt hagy, melyen feltünteti azt a postahelyet, melyen 10 napig még megőrzik a csomagot.

Amennyiben nem kapja meg időben csomagját, kérjük, keresse ügyfélszolgálatunkat!

A szállítási díj a csomag értékétől, méretétől és súlyától függ. A megrendelt termékek egy csomagban való elküldésének postaköltségre vonatkozó kalkulációját a program automatikusan elvégzi, a postaköltség összegét feltünteti.

Kérjük, a csomagot kézbesítéskor átvétel előtt szíveskedjen megvizsgálni és ha sérült, vetessen fel jegyzőkönyvet és ne vegye át a csomagot!

A fizetés módjánál választhat a banki átutalásos, vagy a postai utánvét között.

A kiszállítás módja lehet házhoz kézbesítés, illetve Postán maradó vagy Posta Pontra, illetve Postauatomatába történő kiszállítás. A Postán maradó vagy Posta Pontra, illetve Postauatomatába történő kiszállítás esetén a legördülő menüből kiválaszthatja, hogy melyik átvételi pontra kéri a csomag kiszállítását.

4. ÁTTEKINTÉS

A rendelés elküldése előtt még egyszer részletesen áttekintheti a rendelt termékeket, azok paramétereit, a számlázási, szállítási címet és költségeit. A megjegyzés rovatba megírhatja részünkre a rendeléssel kapcsolatos egyéb fontos információkat. A végleges rendelés elküldése előtt utoljára még lehetősége van a módosításokra, ha rákattint az ADATOK MÓDOSÍTÁSA gombra. Ha egyetért a rendelés paramétereivel és a vásárlás feltételeit elolvasta és elfogadta, akkor a „Rendelés elküldése” gomb megnyomásával rendelését véglegesíti és elküldi munkatársainknak.

5. RENDELÉS ELKÜLDÉSE

A rendelés elküldésével Ön véglegesíti rendelése leadását, mely megérkezik webáruházunkhoz. A rendelés elküldésével Ön tudomásul veszi, hogy fizetési kötelesség terheli.

VISSZAIGAZOLÁSOK

A rendelést követően az Ön által megadott e-mail címre legkésőbb 24 órán belül automatikusan kapni fog egy rendelés visszaigazolást a termekek@anasztazia.hu e-mail címről, melyben tájékoztatjuk a rendelés paramétereiről.

A Szolgáltató a megrendelést csak akkor fogadja el, amennyiben a Vásárló a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt kitölti. A Szolgáltatót a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. Amennyiben a Vásárló a hibás adatbevitelről tudomást szerez, jogosult és egyben köteles a helyes adatokat haladéktalanul a Szolgáltató tudomására hozni a 11. pontban megjelölt ügyfélszolgálati elérhetőségeken.

3. Termékárak

Az egyes termékek árai megtekinthetőek a termék információs oldalán és a kiválasztást követően a Kosárban. A termékárak magyar Forintban vannak meghatározva és tartalmazzák az általános forgalmi adót, de nem foglalják magukba a kiszállítási költségét.

A Szolgáltató a termékár és szállítási díjváltoztatás jogát fenntartja, azzal, hogy a módosítás a www.anasztazia.hu weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termék vételárát és szállítási díját nem befolyásolja.

A termék elérhetőségével kapcsolatos, árazási, valamint nyomtatási hibával – ideértve a nyomtatott anyagokban való és weboldalon szereplő hibás információközléseket – kapcsolatban a Szolgáltató a tudomásszerzést követően haladéktalanul gondoskodik a hiba megszüntetéséről. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a webáruházban feltüntetésre, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleges rendszerhiba miatt megjelenő „0” Ft-os vagy „1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket a hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Vásárló elállhat vásárlási szándékától. Elállás esetén a Szolgáltató a Vásárló által megfizetett teljes vételár és szállítási költség visszatérítéséről gondoskodik.

4. Vásárlás, fizetés és szállítás időpontja

Vásárlás időpontja

A webáruházban történő vásárlás időpontja az a nap, amikor a vásárlás visszaigazolásra kerül.

Fizetés időpontja

A webáruházban történő fizetés időpontja az a nap, amikor a Vásárló által banki átutalással kiegyenlített vételár és a szállítási költség a Szolgáltató bankszámláján jóváírásra kerül, utánvéttel történő fizetés esetén pedig amikor a Vásárló a termék(ek) átvételével egyidejűleg a vételárat és a szállítási költséget megfizeti.

Szállítás időpontja

A Szolgáltató a vásárlás időpontját követő legkésőbb tizedik napon belül gondoskodik a termék házhozszállításáról.

5. Fizetési módok

A Vásárló a www.anasztazia.hu weboldalon megrendelt termék(ek)et előreutalással vagy utánvéttel tudja kiegyenlíteni.

Banki átutalással történő fizetési mód:

A Rendelés elküldése gomb megnyomásával egyidejűleg a Vásárló által megadott e-mail címre a Webáruház elküldi a banki átutaláshoz szükséges adatokat, mely alapján a számlavezető bankján keresztül az utalást elektronikus úton elvégezheti.

Utánvéttel történő fizetési mód:

Úgy is lehetősége van rendelni, hogy a termék vételárát és a szállítási költséget a termék kiszállításakor fizeti meg a Szolgáltató részére.

Ebben az esetben az utánvéttel történő fizetési módot szükséges választania.

6. Megrendelés visszaigazolása

Miután a Vásárló a megrendelését (ajánlatát) elküldte a Szolgáltató részére, a Szolgáltató késedelem nélkül,  automatikus visszaigazoló e-mail útján megrendelési visszaigazolást küld a Vásárló által megjelölt e-mail címre. Ezen e-mail mellékleteként a Szolgáltató megküldi az aktuális ÁSZF-et PDF formátumban, melynek a Vásárló részéről történt elfogadása a megrendelés elfogadásának feltétele volt. A megrendelési visszaigazolás az alábbi adatokat tartalmazza: a megrendelt termék adatait és mennyiségét, a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, számlázási és szállítási információkat, a termék árát, a szállítási költséget.

A visszaigazoló e-mail a Szolgáltató részéről a Vásárló által tett ajánlat elfogadásának, és a visszaigazolással érvényes szerződés jön létre a Szolgáltató és a Vásárló között.

Amennyiben a Szolgáltató a termék elérhetőségéről minden gondossága ellenére nem tud gondoskodni, úgy jogosult a szerződéskötéstől elállni. Ebben az esetben a Vásárló a megrendelés visszautasításáról kap értesítést. Az eddig az időpontig teljesített fizetések visszautalásáról a Szolgáltató haladéktalanul gondoskodik. A szerződéskötéstől való elállás esetén a Szolgáltató ügyfélszolgálata egyeztetési céllal felkeresheti a Vásárlót, egy esetleges más termékre történő szerződéskötés céljából.

7. Számlázás

A megrendelt termékről szóló számla elektronikusan kerül kiküldésre a termék árának beérkezési időpontját követően 24 órán belül a vevő vásárláskor megadott e-mail címére. Az elektronikus úton kiküldött számla hagyományos számlának minősül, így könyvelés esetén nyomtatandó. A számla tartalmazza a megrendelt termék adatait és mennyiségét, a rendelés azonosítóját, a termék árát, a szállítási költséget, a fizetendő végösszeget és az ügyfélszolgálati elérhetőségeit.

8. Szállítási feltételek

A webáruházban való vásárlás feltétele, hogy a Vásárló a megrendelés során magyarországi szállítási címet jelöljön meg.

A megrendelt termék vételárán felül a Vásárló köteles a kiszállítási költséget is megfizetni a Szolgáltató részére. A kiszállítási költség a megrendelt termékek mennyisége, mérete és súlya alapján kerül kikalkulálásra.

A Szolgáltató a megrendelt termék kiszállításáról Magyarország teljes területén kizárólag az MPL futárszolgálattal gondoskodik.

A termék megrendelésekor a Vásárló köteles megadni a telefonszámát, amelyen a Vásárló elérhető, annak érdekében, hogy a Szolgáltató által vállalt kiszállítási feltételek teljesíthetők legyenek.

Miután a Szolgáltató a csomagot a szállítópartnernek átadta, a vásárló tájékoztatást kap e-mailben a szállítási folyamat megkezdéséről, melyben egyúttal elküldésre kerül a csomag nyomon követési száma, amire kattintva a szállítópartner honlapján keresztül követhető a csomag állapota. A kiszállítás napján az MPL SMS-ben értesíti a Vásárlót a kiszállításról.

  • A kiszállítás hétköznap 08:00 és 17:00 között történik.

A termékszállítással összefüggő további tudnivalók:

A Szolgáltató megbízott szállítója a megrendelt terméket a szállítási címként megjelölt helyen tartózkodó személynek adja át az átvevő személy átvételi jogosultságra vonatkozóan tett nyilatkozata után. A Vásárló elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget azért, ha a terméket nem a megrendelést leadó veszi át, ha egyébként a Szolgáltató a terméket a megjelölt szállítási címen adta át.

A Szolgáltató a vásárlás időpontját követő legkésőbb 10 napon belül gondoskodik a termék házhozszállításáról.

A Szolgáltató kizárja a felelősségét a szállítás várható időtartamának elhúzódása miatt abban az esetben, ha a szállítási késedelem a Szolgáltató működési körén kívül álló okból – így különösen szélsőséges időjárási viszonyok, nagyszámú megrendelések – miatt következik be.

Sérült csomag esetén a Vásárlónak jogában áll megtagadni az átvételt és erre vonatkozóan, az indok megjelölésével a szállítóval jegyzőkönyvet felvetetni.

Abban az esetben, ha a küldemény sérülése vagy tartalmának hiánya a kézbesítéskor nem volt azonnal felismerhető, azt a kézbesítéstől számított 3 munkanapon belül bármely postán személyesen, írásban kell bejelenteni.

A bejelentéssel egy időben a küldeményt (a tartalmat a teljes belső és külső csomagolással együtt) a Posta rendelkezésére kell bocsátani.

A Posta a bemutatott küldemény alapján utólag elkészíti a jegyzőkönyvet. A kárigényt a bejelentéstől számított 30 napon belül bíráljuk el.

9. Elállás joga

Szolgáltató elállási joga

A Szolgáltatót megilleti az elállás joga, ha olyan termék megrendelésének visszaigazolása történt, amely a készletből kifogyott és a Szolgáltató már nem tudja azt a megfelelő időn belül beszerezni. Elállás esetén a Szolgáltató a Vásárló által megadott e-mail címre küldi meg nyilatkozatát a Vásárló részére. Elállás esetén a Szolgáltató ügyfélszolgálata egyeztetési céllal felkeresheti a Vásárlót, egy esetleges más termékre történő szerződésmódosítás céljából.

Vásárló, mint fogyasztó elállási joga

Ha a Vásárló fogyasztónak minősül, elállási jog illeti meg a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján a webáruházban vásárolt termékek vonatkozásában, az alábbiakban meghatározottak szerint:

A fogyasztó 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől.

Ez a rendelkezés nem érinti a fogyasztó azon jogát, hogy elállási jogát a megrendelés leadásának napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

Az elállási határidő a termék adásvételére irányuló szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vásárló vagy a Vásárló által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

Ha a Vásárló az elállási jogával élni kíván, elállási szándékát jelezheti telefonon, e-mailben, levélben az alábbi címek valamelyikére:

Petrovszkyné Dömötör Boglárka. (2083 Solymár, Bocskai u. 8.)

tel: +20 324 5382

e-mail cím: info@anasztazia.hu.hu

Ebből a célból felhasználhatja az alábbi elállási nyilatkozat-mintát is.

Elállási nyilatkozat-minta:

 (csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza!)

Címzett:

Petrovszkyné Dömötör Boglárka.

2083 Solymár, Bocskai u. 8.

Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére:

(itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése)

…………………………………………

…………………………………………

…………………………………………

Áru átvételének időpontja: ……. év ……………………. hó ……. nap

A fogyasztó neve: …………………………………………

A fogyasztó címe: …………………………………………

Keltezés és a fogyasztó aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén szükséges!)

Kelt: ……………………. (keltezés helye), ……. év ……………………. hó ……. nap

………………………

                aláírás

A Vásárló határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt jelzi ez irányú szándékát és elküldi elállási nyilatkozatát. A Vásárlót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a fentiekben foglaltaknak megfelelően gyakorolta.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából.

Az elállás joghatásai:

Ha a Vásárló eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Vásárló elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Szolgáltató visszatéríti a Vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Vásárló a felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.)

Szolgáltató a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Vásárló más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Vásárló nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

A Vásárló köteles a Szolgáltató postai címére a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Vásárló viseli. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni.

A Vásárló kizárólag akkor felel a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

A Fogyasztót nem illeti meg az elállási joga a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdésében foglalt esetekben, így különösen

  1. olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak;
  2. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  3. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  4. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  5. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

10. Szavatossági és jótállási igények

1. Kellékszavatosság

Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. Fogyasztói szerződés esetén a Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Vásárló már nem tudja érvényesíteni.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

A Vásárló – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére a Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy a Ptk. 6:159. § (2) bek. b) pontja szerinti esetben a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.

Vásárló kellékszavatossági igényeit a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti.

Fogyasztók esetében a teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2. Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a Vásárló – választása szerint – e fejezet 1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényt a Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

–     a terméket nem üzleti tevékenysége körében vagy önálló foglalkozás körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

–     a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

–     a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

3. Jótállás

Az Petrovszkyné Dömötör Boglárka e.v. Kft. által forgalmazott áruk nem tartoznak az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá!

11. Panaszkezelés, jogérvényesítési lehetőségek

Panaszkezelés

Vásárló a termékkel, a webáruházban történő vásárlással vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos észrevételeit, kifogásait a Szolgáltató Ügyfélszolgálati elérhetőségein jelentheti be. A Szolgáltató ügyfélszolgálati elérhetőségei az alábbiak:

Ügyfélszolgálat postacíme: 2083 Solymár, Bocskai u.10.

Ügyfélszolgálat telefonszáma: +20 324 5382

Ügyfélszolgálat e-mail címe: info@anasztazia.hu

Ügyfélszolgálat telefonos elérhetősége:

  • Hétfő – Péntek: 09:00 – 15:00

Fogyasztónak minősülő Vásárló a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszát szintén a fenti elérhetőségek valamelyikén jogosult bejelenteni.

A Vásárló a panaszát szóban vagy írásban közölheti a Szolgáltatóval.

Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát

  • személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Vásárlónak átadja,
  • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Fogyasztónak legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi.

Az írásbeli panaszt a Szolgáltató a beérkezését követően harminc napon belül írásban, érdemben megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató megindokolja.

További jogérvényesítési lehetőségek

A Szolgáltató és a fogyasztónak minősülő Vásárló között létrejött szerződések esetében az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak a Vásárló rendelkezésére:

  • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál: a Szolgáltató részéről történő jogsértés esetén a Vásárlónak lehetősége van panasztételre a fogyasztóvédelmi hatóságnál, amely a panasz elbírálása alapján dönt a fogyasztóvédelmi eljárás megindításáról.
  • Békéltető testület: a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatban (fogyasztói jogvita) a Vásárlónak lehetősége van békéltető testülethez fordulni; a Szolgáltató kötelezettséget vállal a békéltető testületi eljárásban való együttműködésre.

A Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület:

A Pest Megyei Békéltető Testület székhelye:
1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Telefon: 06-1-792-7881

  • Bírósághoz fordulás lehetősége: a Vásárló fogyasztói jogvitából eredő követeléseinek érvényesítése céljából bírósághoz fordulhat. A fogyasztónak minősülő Vásárló a Szolgáltatóval szemben fennálló, szerződéses jogviszonyból eredő igényét a belföldi lakóhelye, ennek hiányában belföldi tartózkodási helye szerint illetékes bíróság előtt is megindíthatja.

Online vitarendezés

Az Európai Bizottság új platformot indított, mely a fogyasztók és a kereskedők számára megkönnyíti az internetes vásárlással kapcsolatos viták online rendezését. Ha probléma merül fel az internetről rendelt termékkel vagy szolgáltatással, a https://webgate.ec.europa.eu/odr linkre kattintva három egyszerű lépésben tölthetik ki a panasztételi űrlapot.

12. Szállítási hibák

Amennyiben a Vásárló nem az általa megrendelt terméket kapta vagy a kapott termék minősége nem felel meg a Szolgáltató ajánlatának, kérjük igénye rendezése érdekében szíveskedjen kapcsolatba lépni a Szolgáltató ügyfélszolgálatával a megjelölt elérhetőségeken.

Ügyfélszolgálat e-mail címe:  info@anasztazia.hu

Ügyfélszolgálat telefonszáma: +20 324 5382

  • Munkanapokon: 09:00 – 15:00

A tévesen kiszállított termékkel összefüggésben felmerült költségeket a Szolgáltató viseli.

13. Adatvédelem

A www.anasztazia.hu  honlap működtetése, az azon kínált szolgáltatások nyújtása, tevékenysége kapcsán felmerülő személyes adatok kezelésével kapcsolatos kérdésekről az adatkezelések megkezdése előtt a jelen „Adatvédelmi és adatkezelési szabályzat” dokumentum (a továbbiakban: Szabályzat) nyújt tájékoztatást az adatok kezelésével kapcsolatos tényekről, így különösen az adatkezelések céljáról.